ΦΕΚ
1753 ΤΕΥΧΟΣ Β 28/6/2014
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ.
Γ.Π./ΟΙΚ. 56432
Καθορισμός
προϋποθέσεων, κριτηρίων και διαδικασιών πρόσβασης στο σύστημα φαρμακευτικής
περίθαλψης ανασφαλίστων και οικονομικά αδυνάτων πολιτών».
ΟΙ
ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Έχοντας
υπόψη:
1.
Τις διατάξεις:
α)
Του άρθρου 44 του ν. 2082/1992 (ΦΕΚ 158/τ. Α΄) «Αναδιοργάνωση της Κοινωνικής
Πρόνοιας και καθιέρωση νέων θεσμών Κοινωνικής Προστασίας».
β)
Του ν. 4238/2013 (ΦΕΚ 38/τ. Α΄) «Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (Π.Ε.Δ.Υ.),
αλλαγή σκοπού Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και λοιπές διατάξεις», όπως έχει τροποποιηθεί.
γ)
Των άρθρων 13,14 και 15 του υπ’ αριθμ. 95 Π.Δ. (ΦΕΚ 76/τ. Α΄) «Οργανισμός του
Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας», όπως αυτός έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί.
δ)
Του άρθρου 182 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας
δημόσιο λογιστικό» (ΦΕΚ 143/τ.Α΄)
ε)
Της υπ’ αριθμ. 139491/2006 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 1747, τ. Β΄),
«Καθορισμός προϋποθέσεων, κριτηρίων και διαδικασιών πρόσβασης στο σύστημα νοσηλευτικής
και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης ανασφαλίστων και οικονομικά αδυνάτων
πολιτών».
2.
Την ανάγκη κάλυψης των ανασφαλίστων από πλευράς φαρμακευτικής φροντίδας
εξαιτίας των δυσμενών οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών της χώρας
3. Το
γεγονός ότι από την παρούσα προκαλείται ετήσια δαπάνη στον κρατικό
προϋπολογισμό η οποία δεν θα υπερβαίνει το ποσό των τριακοσίων σαράντα εκατομμυρίων
(340.000.000 €), στους ΚΑΕ Φ 2102325 και από τους οικείους προϋπολογισμούς των
κωδικών του ΕΟΠΥΥ, αποφασίζουμε:
1. Οι
ανασφάλιστοι Έλληνες πολίτες, οι νομίμως διαμένοντες στην ελληνική επικράτεια
ομογενείς, οι υπήκοοι κρατώνμελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι υπήκοοι τρίτων
χωρών, νόμιμα και μόνιμα διαμένοντες στην Ελλάδα, οι οποίοι στερούνται των
προϋποθέσεων έκδοσης βιβλιαρίου ανασφαλίστου και δεν είναι ασφαλισμένοι σε κανένα
δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα και οι ασφαλισμένοι που έχουν απωλέσει την ασφαλιστική
τους ικανότητα λόγω οφειλών στα οικεία Ασφαλιστικά Ταμεία, όπως
επίσης
και τα εξαρτώμενα μέλη της οικογένειας τους, δικαιούνται δωρεάν φαρμακευτική
φροντίδα.
2.
Αρμόδιοι για την συνταγογράφηση φαρμάκων σε δικαιούχους της άνω παραγράφου
είναι αποκλειστικά και μόνον ιατροί των Νοσοκομείων του ΕΣΥ και των δημοσίων
δομών παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Π.Ε.ΔΥ. Τα φάρμακα τα
οποία καλύπτονται ανήκουν αποκλειστικά και μόνον στον θετικό κατάλογο
αποζημιούμενων φαρμάκων του ν. 3816/2010. Για την συνταγογράφηση των φαρμάκων
αυτών στους δικαιούχους της παραγρ. 1 ισχύουν οι όροι και οι προϋ
ποθέσεις
συνταγογράφησης, ελέγχων και συμμετοχών που ισχύουν κατά την συνταγογράφηση
τους σε ασφαλισμένους. Η συνταγογράφηση των αναγκαίων φαρμακευτικών
ιδιοσκευασμάτων για τους ανασφάλιστους θα γίνεται από τις δημόσιες δομές μέσω
του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης με την έκδοση ηλεκτρονικών συνταγών
επί των οποίων θα προβλεφθεί ειδική ένδειξη. Οι δικαιούχοι θα έχουν πρόσβαση σε
όλο το φάσμα της φαρμακευτικής περίθαλψης που αφορά
οξεία
περιστατικά, χρόνιες παθήσεις, καθώς και φάρμακα υψηλού κόστους, με τους ίδιους
όρους, προϋποθέσεις, διαδικασίες και προβλεπόμενες επιβαρύνσεις που ακολουθούνται
και για τους ασφαλισμένους.
3. Οι
δικαιούχοι της παραγράφου 1 θα προμηθεύονται τα φάρμακά τους από τα νοσοκομεία
του ΕΣΥ, από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και όλα τα συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ
ιδιωτικά φαρμακεία. Στην περίπτωση φαρμάκων που χορηγούνται εντός νοσοκομείων
κατά την διάρκεια νοσηλείας ή σε ημερήσια και εξωτερική βάση, συμπεριλαμβανομένων
των φαρμάκων της παραγράφου 2α του άρθρου 12 του ν. 3816/2010,
ισχύουν οι όροι και οι προϋποθέσεις των παραγράφων της παρούσης κοινής υπουργικής
απόφασης και της κείμενης νομοθεσίας. Η προμήθεια των φαρμάκων αυτών από τα
νοσοκομεία γί
νεται
σύμφωνα με τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις περί τιμολόγησης, εκπτώσεων και
συμμετοχών. Στην περίπτωση φαρμάκων που ελέγχονται από επιτροπές του ΕΟΠΥΥ και
η χρήση τους προεγκρίνεται στην περίπτωση των ασφαλισμένων, εφαρμόζονται
αναλογικά ίδιες ρυθμίσεις για την περίπτωση των ανασφάλιστων. Αντίστοιχα στην
περίπτωση φαρμάκων που συνταγογραφούνται σύμφωνα με τους όρους της παρούσης για
χρήση εκτός νοσοκομείων, η χορήγηση τους δύναται
να
γίνεται είτε από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, είτε από τα ιδιωτικά φαρμακεία.
Φάρμακα υψηλού κόστους που εμπίπτουν στο πλαίσιο της παραγράφου 2α του άρθρου 12
του ν. 3816/2010, χορηγούνται αποκλειστικά και μόνον από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ
και η προμήθεια τους από τους Κατόχους Αδείας Κυκλοφορίας γίνεται σύμφωνα με τα
ισχύοντα στην κείμενη νομοθεσία. Επιπρόσθετα ο ΕΟΠΥΥ δύναται να χορηγεί και
φάρμακα που δεν εμπίπτουν στο πλαίσιο της παραγράφου 2α του άρθρου 12 του ν.
3816/2010, και η προμήθεια τους από τους Κατόχους Αδείας Κυκλοφορίας γίνεται
ειδικά και μόνο για τις περιπτώσεις των ανασφαλίστων με τους ίδιους όρους που
ισχύουν για τα φάρμακα της παραγράφου 2α του άρθρου 12 του ν.3816/2010, δηλαδή
σε τιμή νοσοκομειακή και με επιπλέον έκπτωση 6,5%. Η συμμετοχή των ασθενών σε
περιπτώσεις φαρμάκων υψηλού κόστους είναι μηδενική. Στην περίπτωση των φαρμάκων
που δεν εμπίπτουν στις προϋποθέσεις της παραγράφου 2α του άρθρου 12 του
ν.3816/2010 η διάθεση δύναται να γίνεται από τα συμβεβλημένα ιδιωτικά φαρμακεία
με τον ΕΟΠΥΥ. Στην περίπτωση αυτή η συμμετοχή είναι ίδια με την συμμετοχή που
ισχύει για τους ασφαλισμένους.
Η
συνταγογράφηση γίνεται με βάση την δραστική ουσία και χορηγείται πάντοτε το
φθηνότερο φάρμακο της δραστικής ουσίας, εκτός και αν ο ασθενής καλύψει την
όποια διαφορά σε περίπτωση επιλογής ακριβότερου φαρμάκου.
4. Τα
νοσοκομεία και ο ΕΟΠΥΥ δύνανται σε συμφωνία με τους Κατόχους Αδείας Κυκλοφορίας
(ΚΑΚ) να προμηθεύονται τα φάρμακα ειδικά για την περίπτωση των δικαιούχων της
παραγρ. 1 με επιπλέον εκπτώσεις πέραν αυτών που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία.
Έως την έκδοση αποφάσεων του Υπουργού Υγείας που θα θεσπίζουν, βάσει της
κείμενης νομοθεσίας, ειδικά περιθώρια κέρδους για τους χονδρεμπόρους και τους φαρμακοποιούς
ή εκπτώσεις και ειδικά επιπρόσθετα
rebates
για τους ΚΑΚ, ισχύουν τα προβλεπόμενα από τον νόμο περιθώρια κέρδους.
5. Οι
δικαιούχοι της παραγρ. 1 υποχρεούνται να έχουν ΑΜΚΑ, προκειμένου να υπαχθούν
στις διατάξεις της παρούσας απόφασης. Η συνταγογράφηση γίνεται μόνον με ειδικές
ηλεκτρονικές συνταγές στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και δημιουργείται
ή χρησιμοποιείται υπάρχον ειδικό μητρώο για ανασφάλιστους στην πλατφόρμα της
ηλεκτρονικής συνταγογράφησης (ΗΔΙΚΑ) και τροποποιείται το λογισμικό ώστε να αναγνωρίζει
τους ανασφάλιστους ως ένα επιπλέον ταμείο. Η επεξεργασία των σχετικών συνταγών
γίνεται με βάση την κείμενη φαρμακευτική νομοθεσία και υπάρχει δια
κριτή
έκδοση σχετικών παραστατικών πληρωμής που καταχωρούνται σε ειδικό κωδικό,
ξεχωριστό από τον κωδικό της φαρμακευτικής περίθαλψης του ΕΟΠΥΥ, ώστε να είναι
εφικτή η αποτελεσματική παρακολούθηση των σχετικών δεδομένων. Οι φαρμακοποιοί
θα υποβάλλουν κάθε μήνα με αυτοτελή φάκελο και τιμολόγιο τις εν λόγω συνταγές
στις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ. Οι συνταγές ελέγχονται αυτοτελώς παράλληλα με τον
κανονικό λογαριασμό ΕΟΠΥΥ και εκδίδεται ξεχωριστό ένταλμα.
Κατά
τον υπολογισμό του αντίστοιχου ποσού, δύναται να αφαιρεθεί από το πληρωτέο
οποιοδήποτε επιπλέον ποσό που αντιστοιχεί σε επιπρόσθετες εκπτώσεις για τα
φάρμακα αυτά. Αντίστοιχες ρυθμίσεις μπορούν να ορισθούν για τις εκπτώσεις και
επιπρόσθετα rebates των ΚΑΚ. Το ποσό που αφορά την κάλυψη των δικαιούχων της
παρούσης συνυπολογίζεται στην συνολική φαρμακευτική δαπάνη του ΕΟΠΥΥ και στο
claw back και στον υπολογισμό των περιθωρίων των δικτύων διανομής. Για τα
φάρμακα αυτά ισχύουν όλα τα μέτρα ελέγχου της φαρμακευτικής φροντίδας που
ισχύουν για τα φάρμακα που χορηγούνται στους ασφαλισμένους (πλαφόν, στόχοι συνταγογράφησης,
συνταγογράφηση με δραστική ουσία, πρωτόκολλα) ώστε να τίθεται υπό έλεγχο η
εξέλιξη της συνολικής φαρμακευτικής δαπάνης.
Η
απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα,
28 Ιουνίου 2014
ΟΙ
ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΒΡΟΥΤΣΗΣ
ο νομος σιγουρα βοηθαει κάποιους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμως η δινεις πληρη ιατροφαρμακευτικη κάλυψη ή κάνεις ημιμετρα.
ο Νομος θα χρησιμοποιηθεί στο δικαστηρίο απο τους απεναντι για να μην αφαιρεθει το ποσο απο τις εισφορεσ που αντιστηχει στον κλάδο υγείας
επειδη ο διαχωρισμός πλέον γίνεται δύσκολος αφου θα σου δεν σου εδινα προσβαση στα νοσοκομεια
την παροχή δεν την κάνει ο ΟΑΕΕ που σε χρεωνει αλλά το Νοσοκομείο, άρα δεν μπορεί να ισχυριστεί ο ΟΑΕΕ ότι ανταποδίδει την εισφορά για ιατροφαρμακευτική περιθαλψη. Αν ειναι να εχουμε δωρεάν απο τα νοσοκομεία ας σταματησει να μας χρεωνει τις εισφορές
Διαγραφήεπισης θαθελα να επισυμανω την απουσιά της κα Κωτιδου Γεωργιας απο κάθε εκπομπη και σημοσιοτητα. Είναι εξαφανισμένη την καλούν και δεν βγαίνει ή δεν την καλούν;
ΑπάντησηΔιαγραφή¨ολους τους άλλλους διοικητες τους έχω παρακολουθησης πολλές φορες τι γίνεται με την δικια μας;
Αν κριβεται να το πουν στις εκπομπές στους.
αλλα κρίβεται επειδή γνωρίζει ότι έχει άδικο
ειδαλως θα ενγαινε μα υπερασπιστει τις απόψης της
η προεδρος ειναι μια κομματικη τοποθετηση και προφανεστατα δεν στηριζει προσωπικα αυτα που πρατει (για αυτο δεν τολμαει να βγει να τα υπερασπιστει) αλλά δεν εχει την αξιοπρεπεια να παραιτηθει, προτιμαει την θεσουλα
ΔιαγραφήΜισθωτός με ετήσιο εισόδημα 20.000 ευρώ θα πληρώσει φόρο (εφόσον φυσικά συγκεντρώσει αποδείξεις) 2.300 ευρώ. Ο ίδιος φορολογούμενος αν δεν είχε επιλέξει τη μισθωτή εργασία, αλλά ήταν ελεύθερος επαγγελματίας, για το ίδιο ακριβώς ποσό των 20.000 ευρώ θα πληρώσει φόρο 5.200 ευρώ συν προκαταβολή φόρου 55% (2.860 ευρώ), δηλαδή συνολικά 8.060 ευρώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ο ίδιος φορολογούμενος συγκέντρωνε το εισόδημα των 20.000 ευρώ από ενοίκια, θα πλήρωνε φόρο 3.840 ευρώ συν προκαταβολή φόρου 55% (2.112 ευρώ), δηλαδή συνολικά 5.952 ευρώ.