Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΟΑΕΕ ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ-ΠΟΛΕΜΗΣΤΕ ΤΟΥΣ


Έχω δυο περιπτώσεις όπου ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ διακόπτει το ελεύθερο επάγγελμα ή αποχωρεί από ΕΠΕ και εργάζεται ως υπάλληλος με ΙΚΑ. Έχει χρέη στον ΟΑΕΕ και δεν μπορεί να τα εξοφλήσει.Το ΙΚΑ για να βγάλει βιβλιάριο ασθενείας χρειάζεται χαρτί από τον ΟΑΕΕ ότι ο ασφαλισμένος έχει διακόψει εκεί την ασφάλιση του.
Ο «δικτάτορας» ΟΑΕΕ έχει αποφασίσει ότι δεν θα δίνει την βεβαίωση αυτή «επειδή χρωστάει». Άρα ο ασφαλισμένος, για τον οποίον η επιχείρηση του καταβάλει κανονικά τα ένσημα στο ΙΚΑ, ας κόψει το λαιμό του, ας ψοφήσει ανασφάλιστος.
Ανάλογη περίπτωση είναι όταν ο ασφαλισμένος που οφείλει εισφορές θέλει μια βεβαίωση για να κάνει μεταβολή στην εφορία ή να ανοίξει υποκατάστημα.
Η πρόταση μου είναι η εξής:

  1. κάνετε γραπτό αίτημα στον ΟΑΕΕ ζητώντας την σχετική βεβαίωση, επισημαίνετε στην αίτηση ότι η παροχή της βεβαίωσης ειναι συμαβτική υποχρέωση του ΟΑΕΕ ανεξάρτητα οφειλής, ότι από την παροχή της βεβαίωσης ουδεμία ζημιά δεν υφίσταται ο ΟΑΕΕ και ότι χωρίς την βεβαίωση αυτή η ζημιά σας ειναι σημαντική
  2. ο ΟΑΕΕ θα σας απαντησει αρνητικά εντός των επομένων 20-30 ημερών
  3. Δρόμος πρώτος, Εισαγγελέας Υπηρεσίας
  4. Ετοιμάζετε μια αίτηση προς τον Εισαγγελέα της περιοχή σας.
  5. Στην αίτηση περιγράφετε το ιστορικό με ακρίβεια και το αίτημα σας (να δώσει ο ΟΑΕΕ την βεβαίωση ότι έχετε διακόψει την ασφάλιση στον ΟΑΕΕ, ανεξάρτητα της οφειλής).
  6. Εξηγείτε τους λόγους για τους οποίους θέλετε την βεβαίωση (τους λόγους υγείας, έκδοση βιβλιαρίου ασθενείας από το ΙΚΑ ή τα απαιτούμενα από την εφορία). Εξηγείτε την αδυναμία σας να πληρώσετε και να ενταχθείτε στην παράλογη ρύθμιση του ΟΑΕΕ. Εξηγείτε το αδιέξοδο που σας οδηγεί η καταχρηστική συμπεριφορά του ΟΑΕΕ. Επικαλείστε την Γνωμοδότηση του Συνταγματολόγου Μανιτάκη η οποία αποδεικνύει (στο τρίτο μέρος της) ότι ο ΟΑΕΕ ειναι υποχρεωμένος να παράσχει βεβαιώσεις ανεξαρτήτου οφειλής. Μαζί με την αίτηση στην Εισαγγελέα βάζετε και ένα αντίγραφο της Γνωμοδότησης του Συνταγματολόγου Μανιτάκ. Στην αίτηση επισημαίνετε το γεγονός ότι ο ΟΑΕΕ δεν ζημιώνετε από την παροχή της βεβαίωσης προς εσάς.
  7. Στην αίτηση γράφετε ακριβώς τα στοιχεία της Υπηρεσίας στην οποία απευθύνεστε (ΟΑΕΕ, διευθυνση, τμήμα κλπ).
  8. Πηγαίνετε στην Εισαγγελία, στον Εισαγγελέα Υπηρεσίας. Δεν είναι υποχρεωτικό να παει δικηγόρος και να κάνετε έξοδα. Εξηγήστε στον Εισαγγελέα το πρόβλημα προφορικά
Αν δεν υπάρχει πρόβλημα και ο Εισαγγελέας δώσει την εντολή προς τον ΟΑΕΕ να συμμορφωθεί, πηγαίνετε με την εντολή στον ΟΑΕΕ. Είναι χρήσιμο να συνοδεύεστε από τον δικηγόρο σας. Αν δεν σας δώσουν την βεβαίωση παραβιάζουν εισαγγελική εντολή, κατά συνέπεια καλείτε επί τόπου την αστυνομία να συλλάβει τον υπάλληλο που παραβιάζει την δικαστική εντολή. Υπάρχει Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που δίνει το δικαίωμα, υπό συγκεκριμένες προυποθέσεις, σε δημόσιο υπάλληλο να μην υπακούσει Εισαγγελική παραγγελία. Αυτό το θέμα όμως θα λυθεί στο αστυνομικό τμήμα ή αλλού. Η γνώμη μου είναι ότι αν έχετε μεγάλη ανάγκη την βεβαίωση κάντε ότι σας δίνει δικαίωμα ο νόμος όπως το παραπάνω και ας αναλάβει ο κάθε ένας τις ευθύνες του.

Ο Δεύτερος δρόμος ειναι μετά την αρνητική απάντηση του ΟΑΕΕ να κάνετε προσφυγή στο Διοικητικό Δικαστήριο και να ζητήσετε με ασφαλιστικά μέτρα την παροχή της βεβαίωσης. Ο δρόμος αυτός είναι πιο κοστοβόρος και πιο χρονοβόρος αλλά με μεγαλύτερες πιθανότητες από τον πρώτο για επιτυχία. Τα ασφαλιστικά θέλουν 3-4 μήνες για να βγει απόφαση. Εχετε και την επιλογή της προσωρινής διαταγής που εξετάζεται άμεσα αλλά αυτό θα το αποφασίσει ο δικηγόρος σας ανάλογα με τα προσωπικά σας χαρακτηριστικά.



ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ-ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΑΠΟ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΙΑΚΟΨΕΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΕΙ

Αξιότιμε κ. Εισαγγελέα

Ονομάζομαι _______________, κατοικώ στον Δήμο ________________ στην οδό ___________________. Είμαι ____________________ (πχ έμπορος, υδραυλικός κλπ, βάλτε το επάγγελμα) και ήμουν ασφαλισμένος στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών από το ________ έως το _____________. Σήμερα οφείλω εισφορές από το παρελθόν στον ΟΑΕΕ και αναζητώ πόρους μέσω της εργασίας μου για να μπορέσω να θρέψω την οικογένειά μου (είμαι παντρεμένος και πατέρας ______ παιδιών) και να πληρώσω τις υποχρεώσεις μου στην συνέχεια.
Η ελπίδα για την οικονομική μου βελτίωση φάνηκε από μια ευκαιρία που βρήκα να εργαστώ ως μισθωτός (ασφάλιση στο ΙΚΑ) στην επιχείρηση _____________________.
Πήγα στο ΙΚΑ για να κάνω τα χαρτιά μου και μου ζήτησαν μια βεβαίωση από τον ΟΑΕΕ που να λεει την ημερομηνία που πρωτοασφαλίστηκα εκεί, όχι βεβαίωση ότι δεν οφείλω εισφορές (ασφαλιστική ενημερότητα όπως λέγεται).
Πήγα στον ΟΑΕΕ και έκανα αίτηση και μου απάντησαν αρνητικά διότι, όπως λενε, οφείλω εισφορές. Μου είπαν να ενταχθώ στην ρύθμιση ΝΕΑ ΑΡΧΗ ώστε να αποπληρώσω την οφειλή μου και μετά να πάρω την βεβαίωση!!
Όμως κ. Εισαγγελέα αυτή τους η πράξη είναι παράνομη και καταχρηστική και υποχρεούται ο ΟΑΕΕ να μου δώσει την βεβαίωση που ζητάω ανεξάρτητα της οφειλής μου.
Θέλω να επισημάνω τα ακόλουθα:
  1. Ο ΟΑΕΕ μου ζητάει να «ρυθμίσω» το χρέος μου, γεγονός αδύνατο για εμένα αφού με βάση την ρύθμιση ΝΕΑ ΑΡΧΗ που έχει ο ΟΑΕΕ θα πρέπει να καταβάλω κάθε μήνα το ποσό των ________________ ευρώ για τα οφειλόμενα και τα τρέχοντα, την ώρα που το μηνιαίο μου εισόδημα είναι ___________ ευρώ μόλις (σας προσκομίζω την φορολογική μου δήλωση του 2013).
  2. η παροχή της βεβαίωσης εκ μέρους του ΟΑΕΕ δεν τον ζημιώνει ούτε ένα ευρώ
  3. είναι απολύτως αναγκαία για την επιβίωση της οικογενείας μου η παροχή της βεβαίωσης αυτής ώστε να καταφέρω να ασφαλιστώ στο ΙΚΑ, με ότι θετικό σημαίνει αυτό
  4. εάν προσφύγω στο Διοικητικό Δικαστήριο εναντίον της αρνητικής απόφασης του ΟΑΕΕ θα χρειαστώ πολύ χρόνο για να δικαιωθώ και θα χρειαστώ σημαντικό ποσό να ξοδέψω, ποσό που δεν διαθέτω σήμερα, άρα αυτός ο δρόμος είναι ανέφικτος

ΑΙΤΗΜΑ
Το αίτημά μου προς εσάς αξιότιμε κ. Εισαγγελέα είναι όπως διατάξετε τον ΟΑΕΕ να μου παραδώσει την αιτούμενη από εμένα βεβαίωση που να αποδεικνύει από πότε ήμουν ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ ώστε να μπορέσω να ζήσω σαν άνθρωπος. Δεν τον ζημιώνω ούτε ένα ευρώ με αυτό και είναι παράνομη η άρνηση του.
Τα ακριβή στοιχεία του υποκαταστήματος του ΟΑΕΕ που πρέπει να απευθυνθεί η παραγγελία σας (αν το κρίνετε σκόπιμο να μου την δώσετε) είναι:
Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών, ___________________ (διεύθυνση και αριθμός)

Με εκτίμηση

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ-ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΑΠΟ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΑΚΟΨΕΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΕΙ

Ονομάζομαι ____________, κατοικώ στον Δήμο ________________ στην οδό ___________________. Είμαι ____________________ (πχ έμπορος, υδραυλικός κλπ, βάλτε το επάγγελμα) και είμαι ασφαλισμένος στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών από το ________. Τα τελευταία χρόνια λόγω των τραγικών οικονομικών συνθηκών αδυνατώ να καταβάλω τις εισφορές μου στον ΟΑΕΕ, παρά τις προσπάθειες που καταβάλω. Όμως προέχει στην στιγμή αυτή να θρέψω την οικογένειά μου (είμαι παντρεμένος και πατέρας ______ παιδιών) και να πληρώσω την υποχρέωση μου στην εφορία.
Η ελπίδα για την οικονομική μου βελτίωση φάνηκε από μια ευκαιρία που βρήκα να ανοίξω ένα νέο υποκατάστημα στην περιοχή _____________________ (βάλτε όποια αιτία πρέπει για την οποία  θέλετε βεβαιωση). Θεωρώ ότι το νέο υποκατάστημα θα με βοηθήσει άμεσα να αυξήσω το εισόδημα μου και να μπορέσω να καλύψω και τις υποχρεώσεις μου στον ΟΑΕΕ.
Πήγα στην εφορία για να κάνω τα χαρτιά για το νέο υποκατάστημα και μου ζήτησαν μια βεβαίωση από τον ΟΑΕΕ, όχι βεβαίωση ότι δεν οφείλω εισφορές (ασφαλιστική ενημερότητα όπως λέγεται) αλλά βεβαίωση ____________________ (γράψτε τι βεβαίωση ζητάνε).
Πήγα στον ΟΑΕΕ και έκανα αίτηση και μου απάντησαν αρνητικά διότι, όπως λενε, οφείλω εισφορές.
Όμως κ. Εισαγγελέα αυτή τους η πράξη είναι παράνομη.
Σας προσκομίζω την Γνωμοδότηση του Συνταγματολόγου κ. Αντώνη Μανιτάκη όπου θα διαπιστώσετε και εσείς ότι η άρνηση τους να μου δώσουν την βεβαίωση με την αιτιολογία της οφειλής είναι παράνομη (βλ. σελίδα 26-28 της Γνωμοδότησης). Σας προσκομίζω επίσης και δυο πρόσφατες αποφάσεις του Διοικητικού Δικαστηρίου (66/2014 ΔΠρΠατρας και 1246/2014 ΔΠρΑθ). Και οι δυο είναι ασφαλιστικών μέτρων αλλά επιβεβαιώνουν το εξής (όπως λεει και η Γνωμοδότηση Μανιτάκη): ότι ενόσω υφίσταται η ασφαλιστική σχέση με τον ΟΑΕΕ (όπως ισχύει και σε εμένα) αυτός υποχρεούται να παρέχει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στον ασφαλισμένο ανεξάρτητα οφειλής (όλοι οι προσφεύγοντες οφείλουν εισφορές όπως και εγώ). Κατ’ αναλογία υποχρεούται ο ΟΑΕΕ να μου δώσει την βεβαίωση που ζητάω ανεξάρτητα της οφειλής μου.
Όμως ο ΟΑΕΕ το αρνείται, παρότι γνωρίζει το νόμιμο, γνωρίζει τις αποφάσεις των Δικαστηρίων και γνωρίζει την Γνωμοδότηση Μανιτάκη.
Θέλω να επισημάνω τα ακόλουθα:
  1. Ο ΟΑΕΕ μου ζητάει να «ρυθμίσω» το χρέος μου, γεγονός αδύνατο για εμένα αφού με βάση την ρύθμιση ΝΕΑ ΑΡΧΗ που έχει ο ΟΑΕΕ θα πρέπει να καταβάλω κάθε μήνα το ποσό των ________________ ευρώ για τα οφειλόμενα και τα τρέχοντα, την ώρα που το μηνιαίο μου εισόδημα είναι ___________ ευρώ μόλις (σας προσκομίζω την φορολογική μου δήλωση του 2013).
  2. η παροχή της βεβαίωσης εκ μέρους του ΟΑΕΕ δεν τον ζημιώνει ούτε ένα ευρώ
  3. είναι απολύτως αναγκαία για την επιβίωση της οικογενείας μου η παροχή της βεβαίωσης αυτής ώστε να καταφέρω να επιχειρήσω και να αυξήσω το πενιχρό μου εισόδημα, με ότι θετικό σημαίνει αυτό
  4. εάν προσφύγω στο Διοικητικό Δικαστήριο θα χρειαστώ πολύ χρόνο για να δικαιωθώ και θα χρειαστώ σημαντικό ποσό να ξοδέψω, ποσό που δεν διαθέτω σήμερα, άρα αυτός ο δρόμος είναι ανέφικτος

ΑΙΤΗΜΑ
Το αίτημά μου προς εσάς αξιότιμε κ. Εισαγγελέα είναι όπως διατάξετε τον ΟΑΕΕ να μου παραδώσει την αιτούμενη από εμένα βεβαίωση ώστε να μπορέσω να ζήσω σαν άνθρωπος. Δεν τον ζημιώνω ούτε ένα ευρώ με αυτό και είναι παράνομη η άρνηση του.
Τα ακριβή στοιχεία του υποκαταστήματος του ΟΑΕΕ που πρέπει να απευθυνθεί η παραγγελία σας (αν το κρίνετε σκόπιμο να μου την δώσετε) είναι:
Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών, ___________________ (διεύθυνση και αριθμός).

Με εκτίμηση


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου